ČSAD autobusy Plzeň |
Vítejte na polooficiálních stránkách o ČSAD v západních Čechách. Dominantním přepravcem v tomto regionu je společnost ČSAD autobusy Plzeň, a.s. Podívejme se tedy na tuto společnost zblízka. |
 |

Přehled autobusů ČSAD autobusy Plzeň a.s. |
 |
Historie | Současnost | Vozový park a fotogalerie | Bezplatné linky | Dálkové linky | MHD | Jízdné
Šumava | Výlety |
 |
Stránky SPVD o jednotlivých provozech MHD
Domažlice | Klatovy | Stříbro| Sušice | Tachov |
 |
Historie |
ČSAD autobusy Plzeň, a.s., oslavilo 1. dubna 2003 deset let své existence. Jeho založení se datuje k roku 1993. Je ovšem třeba zmínit, že jméno ČSAD má na západě Čech dlouholetou tradici, a to již od roku 1949.
Až do roku 1993 patřila značka ČSAD Plzeň stejnojmennému státnímu podniku. Rozhodnutím vlády z ledna téhož roku byl schválen privatizační projekt, ketrý rozhodl o rozdělení státního podniku na čtyři nezávislé akciové společnosti: ČSAD autobusy Plzeň, a.s., Četrans Plzeň, a.s., Westtransport Plzeň, a.s. a ČSAD-MHD Karlovy Vary, a.s.
V prvním období svého trvání měla společnost ČSAD autobusy Plzeň široké spektrum podnikání, ačkoli osobní autobusová doprava byla vždy rozhodující. K dalším činnostem patřilo také opravárenství, provozování čerpacích stanic, prodej pohonných hmot a maziv a po krátkou dobu i nákladní autodoprava. V roce 1999 však začaly ve firmě postupně probíhat významné organizační změny, které mimo jiné souvisely se začleněním ČSAD autobusy Plzeň do dopravní skupiny ČSAD Invest, a.s. v rámci holdingu Z-Group. Počínaje prosincem roku 1999 tak byla divize nákladní dopravy převedena do společnosti ČSAD Diesel, a.s. V červenci 2000 došlo k vyčlenění opravárenství a převedení této činnosti do firmy BONAVIA servis, a.s. Další změna nastala v roce 2001, kdy se od společnosti oddělila divize Sever a byla založena stoprocentní dceřinná společnost Autobusy Karlovy Vary, a.s. Ta dnes má 250 zaměstnanců a 180 autobusů. Poslední reorganizace proběhla v roce 2002, kdy od pololetí převzala provozování čerpacích stanic v prostorách šesti provozů ČSAD autobusy Plzeň společnost ČSAD Diesel, a.s. a od 1. prosince 2002 bylo odděleno i skladové hospodářství (MTZ), které nyní zabezpečuje BONAVIA servis, a.s. V současnosti je tak společnost ČSAD autobusy Plzeň, a.s. čistě autobusovou (95% výkonů představuje autobusová doprava, zbytek nájmy). |
 |
|
Současnost |
ČSAD autobusy Plzeň má 12 provozů (Centrální autobusové nádraží Plzeň, Domažlice, Horšovský Týn - zařazen pod Domažlice, Klatovy, Kralovice, Nepomuk, Plzeň, SDL - středisko dálkové a nepravidelné autobusové dopravy Plzeň, Přeštice, Rokycany, Stříbro, Sušice, Tachov, rekreační středisko Železná Ruda) a správu společnosti. Celkem zaměstnává 545 pracovníků (450 řidičů) a ve vozovém parku disponuje cca 420 autobusy. Roční obrat dosahuje výše 550 miliónů korun. |
 |
|
|
Jízdné |
Od 1. ledna 2004 přistoupil dopravce ČSAD autobusy Plzeň, a.s. ke zvýšení cen jízdného. V průměru tak stouply ceny o 5,5%. Ceník jízdného platí na všech linkách vyjma linky 440080 z Plzně do Karlových Varů (mimo jiné zvýhodnění cestujících s ISIC kartou) a na linkách 440653/9, 2; 450652/1, 24 a 440669/2, 10, 12, 13, 14, 15, které jsou provozovány na Přešticku. |
 |
Tarifní
vzdálenost |
Jednoduchá jízdenka
(v Kč) |
Obyčejné
jízdné |
Zvláštní
jízdné |
km |
Kč |
1 |
2 |
3-4 |
7 |
3 |
2,50 |
5-7 |
10 |
5 |
3,50 |
8-10 |
14 |
7 |
5 |
11-13 |
18 |
9 |
6,50 |
14-17 |
22 |
11 |
8 |
18-20 |
26 |
13 |
9,50 |
21-25 |
30 |
15 |
11 |
26-30 |
34 |
17 |
12,50 |
31-35 |
38 |
19 |
14 |
36-40 |
44 |
22 |
16,50 |
41-45 |
48 |
24 |
18 |
46-50 |
52 |
26 |
19,50 |
51-55 |
56 |
28 |
21 |
56-60 |
60 |
30 |
22,50 |
61-70 |
68 |
34 |
25,50 |
71-80 |
76 |
38 |
28,50 |
81-90 |
84 |
42 |
31,50 |
91-100 |
94 |
47 |
35,50 |
101-110 |
106 |
53 |
40 |
111-120 |
116 |
58 |
44 |
121-130 |
126 |
63 |
47,50 |
131-140 |
136 |
68 |
51,50 |
141-150 |
144 |
72 |
54,50 |
151-160 |
154 |
77 |
58,50 |
161-170 |
164 |
82 |
62 |
171-180 |
174 |
87 |
66 |
181-190 |
182 |
91 |
69 |
191-200 |
190 |
95 |
72 |
201-210 |
200 |
100 |
76 |
211-220 |
210 |
105 |
79,50 |
221-230 |
220 |
110 |
83,50 |
231-240 |
230 |
115 |
87 |
241-250 |
240 |
120 |
91 |
251-260 |
250 |
125 |
95 |
261-270 |
260 |
130 |
98,50 |
271-280 |
270 |
135 |
102,50 |
281-290 |
280 |
140 |
106 |
291-300 |
290 |
145 |
110 |
301-320 |
300 |
150 |
114 |
321-340 |
310 |
155 |
117,50 |
341-360 |
320 |
160 |
121,50 |
361-380 |
330 |
165 |
125 |
381-400 |
340 |
170 |
129 |
401-420 |
350 |
175 |
133 |
421-440 |
360 |
180 |
136,50 |
za každých dalších 20 km |
18 |
9 |
6,50 |
|
Vysvětlivky:
- sloupec 1 = jízdné pro děti od 6 do 15 let,
jízdné pro druhé a další dítě do 6 let, jízdné pro rodiče k návštěvě dětí v ústavech,
dovozné za psa
- sloupec 2 = jízdné pro ZTP, ZTP-P
V případě odbavení čipovou kartou se poskytuje sleva.
Dovozné za cestovní zavazadlo
či spoluzavazadlo (Kč/ks):
Tarifní vzdálenost |
Zavazadlo nad 25 kg
nebo přesahující jeden rozměr 20 × 30 × 50 cm |
Sáňky, jízdní kolo,
lyže, dětský kočárek |
do 50 km |
7 |
7 |
nad 50 km |
14 |
14 |

Karosa C 734 (DO 53-88) v chodském Tlumačově

Hned ve dveřích nás přivítal pan řidič Jozef Holub...

...aby nám stejně ochotně prodal i jízdenku
Další snímky naleznete v části Vozový park a fotogalerie.
|
|
|
 |
Historie | Současnost | Vozový park a fotogalerie | Bezplatné linky | Dálkové linky | MHD | Jízdné
Šumava | Výlety |
 |
|