Ke konci ledna 2005 měla společnost ČSAD autobusy Plzeň celkem 419 autobusů, což je oproti loňským 433 pokles. Některé jsou ovšem již deponované a jiné již dokonce čekají jen na svoji ekologickou likvidaci.
V roce 2004 byl zaznamená zejménán úbytek autobusů KAROSA C 734, které už jsou většinou za zenitem své životnosti. Lepší kusy pak procházejí modernizací na typ 934 ve firmě BONAVIA servis, a.s. Nejzajímavějším přírůstkem loňského roku byl dozajisté historický autobus KAROSA ŠL 11 z roku 1972 (RO 38-03). Spolu s autobusem Škoda 706 RTO - Car z roku 1971, na kterém probíhá právě renovace, budou tvořit malou připomínku historie linkové a dálkové dopravy na západě Čech. Přístup ČSAD je v tomto pohledu diametrálně odlišný od počínání Plzeňských městských dopravních podniků, jenž se stále tvrdošijně brání vlastnictví historických vozidel.
V letošním roce počítá ČSAD s nákupem 19 nových autobusů. Všechny vozy budou vybaveny kompletní klimatizací, tzn. pro řidiče i prostor cestujících. Konkrétně půjde o 6 ks autobusů SOR C 10.5, 6x SOR C 12 Tourist, 4x KAROSA C 954E a po jednom kuse autobusy v městském provedení SOR B 10.5, KAROSA B 952 a kloubová KAROSA B 961. Konečný počet je však závislí na obdržených dotacích, které se pohybují zhruba v částce 600 tis. Kč na jeden autobus. |