:.. autobusy.plzenskamhd.net ..:

znak města Plzně   autobusy.plzenskamhd.net   znak města Plzně
autobusy.plzenskamhd.net: ČSAD autobusy Plzeň
Autobusy
Aktuální stránka: Bezplatné linky
Bezplatné linky ČSAD autobusy Plzeň

Počátkem dubna 2004 provozuje společnost ČSAD autobusy Plzeň již dvě bezplatné linky do obchodních zařízení v Plzni. Nejprve od 24.03.2004 začaly autobusy ČSAD jezdit k novému nákupnímu středisku Olympia v Plzni-Černicích, aby od 01.04. poměrně nečekaně začaly obsluhovat i linku T k obchodnímu centru Plzeň na Rokycanské třídě. Pojďme se nyní podrobněji odívat na obě linky.

Linka O

Jak již bylo zmíněno výše, tato linka zahájila provoz současně s otevřením nového nákupního střediska v Černicích v blízkosti dálničního přivaděče. Předem se hodně spekulovalo, jak provozovatel tohoto zařízení zajistí přepravu nemotorizovaných zákazníků. Nakonec z výběrového řízení vzešla vítězně společnost ČSAD autobusy Plzeň, a.s.

Od středy 23.03. tak započaly na lince označené jako 440000 v trase CAN - U Práce, Americká - II. poliklinika - nám. M. Horákové - NC Olympia jezdit dva autobusy Karosa C 934 (SPZ PS 78-46PSA 06-76) v reklamním polepu Olympie.

Po necelých 14 dnech provozu však došlo k úpravě. Od soboty 03.04. byl na dosavadní lince 440000 zredukován objem přepravy na 4 páry spojů v pracovní dny a 2 páry spojů o víkendech. Naopak byla nově zavedena okružní linka 440010 vedená v trase Plzeň, NC Olympia - Bručná - nám. M. Horákové - U Světovaru - NC Olympia. Na té během týdne jede 16 spojů, o sobotách 18 a o nedělích 14.

Nabízíme vám nyní odkaz na jízdní řády linek 440000 a 440010, tak jak jsou uveřejněny na stránkách ČSAD Plzeň. Ty jsou samozřejmě prezentovány v klasické 'čéesáďácké' podobě, což zrovna nepřispívá k jejich čitelnosti, zvlášť když některé spoje jedou jen v neděli, jiné jen v sobotu a některé potkáte kterýkoli den v týdnu. Autobusy bohužel nestaví v těsné blízkosti konečné tramvaje č. 1 na Slovanech (nám. M. Horákové), což sice ztěžuje přestup, ale alespoň vás tato linka odveze zdarma.

Je tu i další možnost, jak se dostat k Olympii s pomocí ČSAD, o které se dle našich zkušeností téměř vůbec neví. Je totiž možné využít autobusů na regionálních linkách ČSAD z CANu na jih Plzeňska, a to jak pro dopravu k obchodu, tak i zpět do centra města. Ten, kdo má předplatné na plzeňskou MHD, jede za tarif integrované dopravy IDP, tedy neplatí u řidiče nic, jen ukáže legitimaci. Není nutné jet přímo z CANu, lze nastoupit i na Slovanech v zastávce U školky za konečnou jedničky, kde staví trolejbus 13ka. Přímo na konečné tramvaje není možné přestoupit, autobusy tam nezastavují...

Asi se logicky zeptáte, které příměstské linky lze tedy použít. Klepnete-li na tento odkaz, získáte kompletní přehled všech spojů za celý den z plzeňského autobusového nádraží do zastávky Černice, rozcestí (u hypermarketu). Je možné vyhledat i spoje ze Slovan (U školky). Spoje zpět z Černic si můžete velice snadno vyhledat sami, dejte jen pozor na to, aby vám v konkrétní den autobus skutečně jel, jízdní řád ČSAD je plný poznámek typu jede v pracovní dny a sobotu, nejede 01. a 08.05.

Pokud se vám zdá předchozí možnost příliš nejasná a komplikovaná, obracejte se svými připomínkami na Plzeňský holding, organizátora Integrované dopravy Plzeňska nebo na ČSAD Autobusy Plzeň.

Dále je možno využít i služeb ostatních dopravců. Plzeňské dopravní podniky k hypermarketu prodloužily polookružní linku 32 Bory - Radobyčice - Černice. Ta jezdí častěji, interval se pohybuje cca od 20 do 40 minut, objíždí ovšem okrajové části Plzně, kde moc velká přepravní poptávka není. Pro nástup do černického autobusu jsou tak pro většinu cestujících rozumně využitelné pouze zastávky Bory (konečná tramvaje 4) a Tyršův most, přes kterou vedou trasy autobusové třicítky a trolejbusu č. 14 (Goethova - Bory). Víkendová linka 50 z Černic do Starého Plzence je spíše symbolická, jedou pouze 2 páry spojů v 9 h ráno a v 18 h večer.

Kromě těchto přímo se nabízejících možností dopravy lze využít i trolejbus č. 13, vystoupit v zastávce Černice, K Plzenci a do nákupní zóny dojít asi za 8 minut pěšky. Není to sice ideální, ale pořád lepší než čekat půlhodinu na autobus, který vás odveze až k obchodu nebo zpět do města.

polepování prvního autobusu Karosa C 934 v barvách NC Olympia Olympia bus na plzeňském CANu
polepování prvního autobusu
(18.03.2004)
Karosa C 934 v barvách NC Olympia přijíždí k Hlavnímu nádraží ČD
(25.03.2004)
Olympia bus na plzeňském autobusovém nádraží
(29.03.2004)
vozy ČSAD na plzeňském CANu druhá Karosa C 934 v barvách NC Olympia Olympia bus před budovou II. polikliniky
vozy ČSAD na plzeňském CANu
(29.03.2004)
druhá Karosa C 934 v barvách
NC Olympia, SPZ PSA 06-76
(01.04.2004)
Olympia bus projíždí kolem
budovy II. polikliniky
na Slovanech
(11.04.2004)
Linka T

Linka T byla až do 01.04.2004 provozována PMDP, a.s. Dokonce se v nedávné minulosti uvažovalo (možná stále ještě uvažuje) o prodloužení trolejbusu stejného dopravce až za Obchodní centrum Plzeň, což by znamenalo konec provozu T linky. Tesco dokonce nabízelo finační spoluúčast na zavedení této ekologičtější dopravy, ale město má bohužel stále jiné priority. Ke změně v dopravní obslužnosti přece jen došlo, ale k jiné než mnozí očekávali a doufali.

Důvodem ke změně byl konec platnosti smlouvy uzavřené mezi objednavatelem Tesco Stores ČR, a.s. a provozovatelem, tedy plzeňským DP. Místo PMDP podepsalo novou smlouvu ČSAD autobusy Plzeň. To linku dle svých zvyklostí přeznačilo jako 440001 Plzeň, CAN - Plzeň, OC Tesco. Trasa, ve které Téčko jezdí, zůstala zachována, a to takto: CAN, Husova - U Práce, Tylova / U Práce, Americká - Mrakodrap - Hl. nádraží ČD, Americká - Šumavská - Pietas - U Tesca - Na Švábinách. . Na lince jsou cestující stále přepravováni bezplatně, a to v časech od 05:30 do zhruba 01:00 v noci celkem 59 spoji.

Obsluhu zajišťují celkem tři vozy Karosa, které jsou zatím v barvách dopravce. Autobusy PS 68-98, PS 71-34 a 1P8 0725 jsou označeny jen cedulkami linky a poměrně velkými reklamními samolepkami Tesca přes okna. Ty jsou bohužel klasické, tedy neprůhledné. Ze všech vozů byla ještě před jejich prvním výjezdem na linku demontována jedna dvojice sedaček před prostředními dveřmi, aby se do vozidla vešel kočárek. Na ten tam nyní sice místo je, ale nastupování poměrně úzkými prostředními dvěřmi, navíc do 'vysokopodlažního' autobusu, dělá svezení stále ne zcela příjemným.

Od května 2004 je možno na Téčku spatřit vůz PJ 57-98, který je po generální opravě spojené s přestavbou na řadu 900 zatím v bílém provedení. Protože se počítá s jeho celovozovým reklamním polepem, není teď vyzdoben velkými samolepkami jako ostatní vozy na T-lince.

Vzhledem k tomu, že provozování Téčka je pro ČSAD činností navíc, bylo nutné přijmout několik nových řidičů. A tak došlo k malé kuriozitě, když za volant autobusu usedla první žena-řidička u ČSAD. Koneckonců ani Plzeňské městské dopravní podniky se nemohou chlubit ženou v řadách řidičů ať autobusů nebo trolejbusů.

Karosa C 734 linky T reklama na oknech místo pro kočárek
Karosa C 734 linky T v areálu
ČSAD, SPZ PS 71-34
(01.04.2004)
na okna byla nalepena reklama
Tesca a OC Plzeň
(01.04.2004)
v interiéru vozu uvolnila dvojice sedaček místo pro kočárek
(01.04.2004)
nová řidička autobusu Karosa C 934 SPZ 1P8 0725 reklama na zádi vozu
nová řidička autobusu
(01.04.2004)
Karosa C 934 SPZ 1P8 0725
v centru města
(01.04.2004)
i zadní část vozů byla opatřena výraznou reklamou
(01.04.2004)
autobus na točce za prodejnou Gigasport autobus na kruhovém objezdu u Tesca jízdní řády na zastávce
autobus na točce za prodejnou Gigasport
(01.04.2004)
vůz linky T na kruhovém objezdu
u Tesca
(01.04.2004)
jízdní řády na zastávce
u Tesca - srozumitelná
versus 'čéesáďácká' podoba
(01.04.2004)
Další stránky o ČSAD autobusy Plzeň
Historie | Současnost | Vozový park a fotogalerie | Bezplatné linky | Dálkové linky | MHD | Jízdné
Šumava
© 2002 - 2004
pavel2 & hupi

NAVRCHOLU.cz
trolejbusy.plzenskamhd.net: Reklama
Reklama: